Sevgidoji: Burun ameliyatı sürecim

Burun ameliyatı sürecim

Merhabalar ben geldim :)
  Beklenen yazı sizlerle. Bütün yazılarımı okuyanlar bilir burun estetiği sürecimi paylaşacağımı.
Çoğumuzun takıntısı mı desem problemi mi bilemedim.Ama burnunu beğenmeyen estetik ameliyat geçirmek isteyen büyük bir kitle var. Ve bende o kitlenin bir bireyiydim. Sürekli burnum şöyle olsaydı böyle olsaydı der dururdum.Fakat ailem ve erkek arkadaşım bir türlü bu düşünceme onay vermezdi. Tabi ben de sürekli şansımı denerdim.Ve sonunda gereken onayları almıştım bile.
Geçen ilkbahar da hastaneye gidip şikayetimi doktorumla paylaştım. Fakat iki hafta içerisinde hastanenin yeni yapılan binaya taşınacağını ve randevu veremeyeceğini sonbaharda gidersem bana yardımcı olabileceğini belirtti.Bir süre daha bekleyecek olmam beni üzdü ama doktorumun iyi yaklaşımı ilgi göstermesi beni pozitif olarak etkiledi.Hep derler ya doktor seçimi önemli diye gerçekten bu böyle.
Vazgeçmemiştim...
Ekim ayında hastaneye gittim tekrardan ve bir ay sonraya yani 2 Kasım'a randevumu oluşturmuştu.Sabırsızlıkla ve heyecanla bir ayın geçmesini bekledim.Sonunda 2 Kasım gelmişti ve ben hastaneye gidip anestezi doktorumla görüştüm. Ameliyat olacağımı sanıyordum aslında.Fakat gereken testleri yapıp(kan alımı,EKG,akciğer grafiği)doktorun onayından sonra yatış işlemlerimi yaptım. Hemşireler biz sizi bir gün önceden arayıp haber vereceğiz dediler. Bu bekleyiş beni üzmüştü açıkcası.Çünkü çalıştığım yerde ki izinlerimi bile 5 Kasım Pazartesi başlatmıştım ama henüz ameliyat yoktu ortada.Geç olsun güzel olsun dedim. Sonuçta yoğunluk hastalar vs derken bence onların işi sandığınız kadar kolay değil. Ama buna rağmen özverili ve güler yüzlü yaklaşımlar beni rahatlatıyordu. Çarşamba günü arayıp yarın saat 10 da ameliyatınız var gece 12.00'dan sonra su ve sigara dahil hiçbir şey yiyip içmeyin dediler.(Sigara kullanmıyorum kullananlar arkadaşlar için belirtmek istedim.)Zaten ameliyat öncesi için hastanın yapmaması gerekenler diye küçük bir kağıt veriyorlar.Fotoğrafını ekleyeceğim yazının sonunda. Neyse akşam 10 gibi son kez bir şeyler atıştırıp uyudum.O kadar heyecanlı olunuyor ki. Yani benim ki belki de son anda biraz korkmaya başlamış olmamdandı. Ama bir ay boyunca o kadar olumsuz yorum aldım ki yine de kararımı vermiştim. Son anda gelen bu korku da neydi. Tabi ki rahatlatan güzel cümleleri okuduktan sonra hissettim ve uyudum. *Sevdiğiniz adamın sizi her konu da desteklemesi çok güzel.*

'5309 no'lu oda sizin Sevgi Hanım, ameliyatınız öğle arasına ertelendi' Neyse ben odama yerleştim ve bekliyorum. Uyuyayım desem olmuyor.TV izleyeyim dedim.Nihayet birileri odamın kapısını çaldı tansiyonumu ölçüp gittiler...Sonra neşeli bir şekilde beni ameliyata götürmek için geldiler. Pembiş önlüğüm beni biraz ferahlatmıştı.Sedyeye yattım ve ameliyathaneye gidiyorduk.
İlk defa ameliyat oluyordum. ameliyathane tv de gördüklerim gibi ürkütücü ve soğuk değildi. Hemşireler beni konuştururken damar yolu açma çabasındaydı ki doktorum geldi.Son kez söylemek istediğin bir şey var mı vs dedi. Bu anı bekliyordum diyebilirim.Burnumun çok kalkık olmamasını estetik gibi durmamasını söyledim. 'Sen uyu ben yemek yiyip geliyorum dedi'Sonrasını hatırlamıyorum.Kendime geldiğimde duyduğum iki ses olmuştu biri "burada hamburger var mı biri de 1-2-3 şimdi" Çok uykum var gibi hissediyordum ağrım sızım yoktu. Kendime geldiğimde birileri Sevgi Sevgii diye beni uyandırmaya çalışıyordu. Doktorum olduğunu hatırlar gibiyim. Ameliyat iyi geçti 2 saat sonra sıvı şeylerle başlayın dedi. Ben çok acıkmıştım saatlerdir su bile içmemiştim. 12 de gidip 2 de çıkmıştım ameliyattan.

Sonunda bir şeyler yiyeceğim saat gelmişti ya da ben öyle umuyordum. O da nesi bir damla suyu pipetle içmeye çalıştım mide bulantısıyla yataktan fırladım.Kan kustuğumu görünce ödüm koptu aynı zamanda burnumda da kanlar akıyordu.Çok fazla kan gördüm gücüm kalmamıştı. Tekrar yatağa yatırıldım.Zorla da olsa çok az çorba içtim bir kaç kaşık ama pipetle tabi.Ağzımı açamıyordum bile.Tekrar mide bulantısı ve burun kanaması oldu. ilaçları yutamayacığımı söyledim yemek de yiyememiştim zaten. Önce bulantımı engelleyecek bir serum takıldı daha sonra da ağrı kesici serumlar gelip gitti. Şöyle bir şey var benden 4 saat önce ameliyat olan kız yan odadan beni ziyarete gelmişti ben ise yataktan kalkamıyordum. Doktorum zayıf olduğum için biraz zorlandığımı söyledi. Normalde 2 saat sonra yemek yedikten sonra yürütülmeniz gerekiyor.Ben aşırı kanama ve bulantım olduğundan ancak 2. gün yürütülebildim. Her 1 saatte 15 dk buz uygulaması yapmamızı söylediler. Tüm gece neredeyse oturur vaziyette uyumaya çalıştım. Ağızdan nefes almak çok zorluydu.
Sık sık su içmem gerekse de içemiyordum. Agrı hissetmiyorsunuz hiçbir şekilde ama boğaz agrısı var yalnız.Ben ilk gün puding muz biraz da mercimek çorbası içebildim. Hiç tamamen uykuya dalamadım çünkü su içemezsem nefes alamıyordum hemen bogazım ve agzımın içi kuruyordu. Saat başı buz uygulaması beni çok rahatlatıyordu.
2.gün. Evet sonunda sabah olmuştu. Çok zorlu bir geceyi atlatmıştım. Öğle olmuştu neredeyse doktorum geldi bugün de kalabileceğimi söyledi tabi istersem eve de gidebilirdim. Cuma olduğu için hafta sonu doktor olmuyordu ben de boşuna burada kalmayayım eve gitmek istediğimi söyledim.Çünkü insanın evi gibisi yok.Üç yastık da ve dik uyumam gerektiğini söyledi ilaçlarımın arasında krem vardı onu salı günü kullanmaya başla dikişlerin yumuşaması için dedi.herhangi bir sorun veya sormak istediğin bir şey olursa bana haber ver mutlaka dedi. Ve eve gidiyorduk. Tamponlarım ve dikişlerim 1 hafta sonra çıkacaktı.

Canım yatağım... Biraz uyuyabilmiştim neyse ki. Tabi nefessiz kalıp uyanmaları saymasak. Su içmesem hemen boğazım kuruyordu. Buz uygulamaya devam ediyorduk. Çok zorlanıyordum. Özellikle karnımı doyurma konusunda. Konuşamıyordum gülemiyordum 1 hafta boyunca.Pipet ile karnımı doyuruyordum.Deliksiz uyumayı özlemiştim artık.
Beklenen gün Tamponlarım alınacaktı.Tamponları alma konusunda o kadar çok araştırma yaptım ki korkarak gitmiştim hastaneye. Tabi koltuğa oturunca daha doktorum elini sürmeden titremeye başladım.Aslında sorun benim biraz korkak olmamdı bence.Ama gereken cesareti Orkun Bey sağladı ve hazır hissediyordum.Bak neşter var elimde lütfen sakin davran dedi. ve ben dayımın elini sımsıkı tuttum yoksa kaçacak gibiydi bedenim. Önce ön kısımlarında ki kanları temizledi acımıyordu fakat korkuyordum. Cımbıza benzer bir aletle önce üste doğru bastırıp sonra çekti Allah'ım anlık bir acıydı ama çok acımıştı. Böyle sanki kocaman bir damarı çekip almış gibiydi.Dikişleri alırken acıyor hatta koptuğunu hissediyorsunuz.Ama ben kremi yeteri kadar uygulayamamışım siz daha özenle uygularsanız daha güzel yumuşar ve fazla bir acı duymazsınız sanırım. Nefes almak mükemmel...*OH MİİSSS*


1 hafta sonra sargılarda çıkınca ben özgür hissediyordum artık. Sargıları çıkarırken bir acı hissetmiyorsunuz ama masaj var iki türlü onlar biraz agrı yapıyor. Doktorum iki çeşit masajı bana günde 10-15 defa 1,2 dk sürecek şekilde iki hafta boyunca tekrarlamamı söyledi.Ve nasıl olacağını defalarca gösterdi. 10 kg a yakın agırlık kaldırmamam gerektiğini, ASLA darbe almamam gerektiğini söyledi.Ve de güneşe çok maruz kalmamalıyım. Neyse mevsim kış olunca güneşten yana şanslıyım. Sargılarımın altında ki burnum siyah nokta ve akne ile dolmuştu.Şuan onların iyileşmesini bekliyorum. 2 hafta sonra ki kontrolde maske uygulabilir miyim diye sorup öyle başlarım artık bakımlara.

Eğer gerçekten istiyorsanız asla ertelemeyin derim. Ayrıca ben 20 yaşındayım dm den soranlar olmuştu.Elazığ şehir hastanesinde KBB servisinde ameliyat oldum.Doktor seçimi sizin için her açıdan çok önemli diyebilirim.Çünkü ameliyat oldun bitti gitti durumu söz konusu değil.Sürekli irtibat halinde olunuyor ve bence bu da doktordan geçiyor.İletişimi koparmayıp kontrollerim harici ara ara durumumu sorup kontrol eder benim doktorum.Yani bir sorun olunca çekinmeden kendisine sorabilirim bu gayet iyi bir şey. Doktor hasta ilişkisi her hastayı psikolojikmen rahatlatır diye düşünüyorum.Öneri konusuna gelince ben çevremdeki herkese şimdiden gerekeni söyledim.Doktoruma ulaşabileceğiniz bilgi notu bırakacağım.Bir doktora güvenmeden asla ameliyata karar vermeyin derim.Ben çok araştırdım Orkun Bey'in hastalarıyla da  görüştüm ve onu seçtim. Sonuçta  yüzünüzde bir organın değişikliği söz konusu ve bu ciddi bir operasyon güvenmeden asla. Doktorum **ORKUN EROĞLU** Çok sorulmuştu rahat iletişime geçmeniz açısından buraya instagram profilini bırakacağım.-- https://www.instagram.com/opr.dr.orkuneroglu/ --Herhangi bir ücret ödemedim. Yalnızca metal sargı için 50 tl ilaçlarım da 25 tl civarıydı. Hem kemik alındı burnumdan hem de estetik. Morluklarım ikinci günden sonra arttı ve bir hafta sonrasına gözlerimin ve yüzümün şişliği inmişti. Morluklarım henüz beni bırakmadılar ama kısa bir süre sonra tamamen yok olacağına inanıyorum.Aynı gün ameliyat olduğumuz kızın morlukları ameliyattan çıkar çıkmaz oluşmuştu. Ama sargıları çıkarmaya gittiğimiz gün gördüğümde yüzünde hiçbir morluk göremedim. Bir göz merhemi kullanmış sizde kullanın derim yoksa benim gibi morluklarınız geçmeyebilir.Merhemin ismi "TERRAMYCİN". Ayrıca unutmayın ki bu süreçte çok iyi bir bakıma ihtiyacınız olacak iyi ki annem var diyorum.

Son derece yoruldum. Sizleri çok seviyorum. Sorularınızı yorum veya instagram (https://www.instagram.com/sevgidoji/)dm yoluyla bana iletebilirsiniz. Burun şeklinin oturması 6 ay ve 1 yıl arası değişiyor. Ben burnumu 16.gününde bile çok beğendim çok şükür diyorum ve iyi akşamlar diliyorum sizlere. SEVGİDOJİYLE kalın :)


Yazımın linkini arkadaşlarınızla paylaşırsanız beni çok mutlu edersiniz...

Bu yazıyı paylaşabilirsiniz:

23 yorum:

  1. Zorlu bir sürece benziyor. Ama değmiş. Çok geçmiş olsun 🌷🌷🌷

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten öyle,ama sonucu düşünecek olursak buna değer. Çok teşekkür ederim ☺️

      Sil
  2. Merhaba !
    Prensibim gereği blogumu takip edenleri yalnız bırakmıyorum. Muhakkak blog ziyaretinde bulunuyorum. Biz blogcuların buna ihtiyacı var.
    Bu arada geçmişler olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Tabi öyle ben de takibe ve geçiyorum iyi günler

      Sil
  3. Bisiy dicem süper olmuş..güle güle kullan canım..benim kızımda dr Aykut Özpur dan ameliyat oldu...8 ay olmuştur..Oldukça başarılı ve memnun..bende 90 lı yıllarda olmuştum ahahaaaa:):)...Güzel şeyler bunlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :)
      Aynen çok güzel şeyler bunlaar☺️

      Sil
  4. Çok geçmiş olsun. Şahsen ben cesaret edemem ama çok güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonucu cesaretlendiriyor insanı :) sağolun :)

      Sil
  5. Gecmis olsun. Sonuc güzel olmus 😊

    YanıtlaSil
  6. Geçmiş olsun, acil şifalar. İyileşirken bloğuma da beklerim. :)
    https://forestofnoreturn.blogspot.com

    YanıtlaSil
  7. sayfanızı yeni keşfettim ve yazılarınız çok hoşuma gitti inşallah uzun yıllar paylaşımlarınıza devam edersiniz ^_^ sayfama da beklerim profil resmime tıklayıp ulaşabilirsiniz :)

    YanıtlaSil
  8. cok geçmiş olsun. tum korkunuza ve çektiğiniz acılara değmiş:) sonuç şahane:)
    umarm şimdi daha iyisinizdir:)
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Merhaba ben çok teşekkür ederim tecrübenizi paylastığınız için ben de aynı doktora gitmeyi düşünüyorum ama randevuları geç verir mi yada ne kadar para ödediniz erken olması için lütfen cevap verin çok mutlu olutım 18 yasındayım üniversiteye geçmeden yaotırmak istiyorum sosyal hayatımı çok etkikedi bu yasıma kadar artık istemiyorum şimdidrn teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  10. Merhaba yazınızda vardı ama tam olarak kaç yılda sıra geldi

    YanıtlaSil

Değerli misafirlerim yazılarımı paylaşarak daha fazla kişinin okumasını sağlayabilirsiniz.Yazdığım konular hakkında düşüncelerinizi lütfen yorum kısmında paylaşınız.
Sevgidojiyle kalın

Öne Çıkan Yayın

DefiLand

 🚨🚨🚨YATIRIM TAVSİTESİ DEĞİLDİR 🚨🚨🚨 İlk zamandan beri takip ettiğim ve elimde tuttuğum Defi Land oyun projesi hakkında şimdiye kadar ne...

SON YORUMLAR