Sevgidoji

Corona/COVİD19 Nedir? Nasıl Anlaşılır? Nasıl Korunuruz



    


              Merhabalar herkese.
Pek neşeli bir giriş yapamayacağım. Bildiğiniz üzere Ülkece hatta dünyaca modumuz kaygılı,üzgün ve düşünceli ilerlemekte.Kötü günler geçiriyoruz ama her şeyin üstesinden gelmek mümkün bu hayatta. Sadece kurallara uyup tedbirlerimizi elden bırakmayarak olumlu sonuçlara yelken açabiliriz diye düşünüyorum.
Öncelikle tehlikenin ne olduğunu ne boyutta zararlar verdiğini bilmemiz gerekir.Olayı anlamadan önlemler alamayız ya da aldığımız önlemler yetersiz kalabilir. O halde gelin bakalım CORONA VİRÜS neymiş nerden gelmiş nelerden korkar...
Coronavirüsler, çoğu insanın hayatının bir anında karşılaştığı virüslerdir. İnsan corona virüsleri genellikle hafif ve orta şiddette üst solunum yolu hastalıklarına neden olur. Koronavirusler (CoV), soğuk algınlığından Orta Doğu Solunum Sendromu (MERS-CoV) ve Şiddetli Akut Solunum Sendromu (SARS-CoV) gibi daha ciddi hastalıklara kadar çeşitli hastalıklara neden olan büyük bir virüs ailesidir.oldukça tehlikeli ve ölümcüldür.
Yeni Koronavirüs (COVID-19), ilk olarak Çin’in Vuhan Eyaleti’nde Aralık ayının sonlarında solunum yolu belirtileri (ateş, öksürük, nefes darlığı) gelişen bir grup hastada yapılan araştırmalar sonucunda 13 Ocak 2020’de tanımlanmıştır. Hızlı bir şekilde yayılan bu virüs Çin'de ve daha sonra tüm Dünyada çok ciddi kayıplara yol açtı.
Örneğin Çin'de vaka sayısı 81.193 olarak açıklanırken ölü sayısı resmi makamlarca 3.132 olarak açıklandı. Ülkede sokağa çıkma yasakları getirildi fakat uyarılara kulak asmayan bir kitle sayesinde çok kısa bir sürede tüm ülkeyi etkisi altına almıştı. Her şey için çok geç kalınmıştı.
Dünya genelinde ise ölü sayısı 11 bin 399’a çıkarken,  İtalya 4 bin 32 ölümle salgının başladığı Çin’deki ölü sayısını geçti. Bunun sebebi İtalyan'ların  #evdekal çağrılarına uymayıp normal yaşantılarına devam etmesinden kaynaklıdır. Karantina çağrıları dinlenmiş olsaydı durum bugün bu noktaya gelmeyecekti. Öte yandan dünya genelinde vaka sayısı ise 275 bin 429’a ulaştı.
Gelelim Ülkemize;
Türkiye'de ilk vaka 11 Mart'ta görüldü.  ABD, Orta Doğu ve Avrupa temaslı olarak başlayan vakalardan 3'ü umreden dönenlerden görülmüştü. Yurt dışı teması risk olmaya devam ettiğinden tedbirleri sıkılaştırdılar.Diğer ülkelere giriş çıkışları kapattılar. Umreden dönen bütün vatandaşları karantina amaçlı öğrenci yurtlarına yerleştirdiler. Şuan vakanın 10. günündeyiz ve İtalya'yı geçmiş bir şekilde vaka sayımız 670 ölüm ise 9 olarak günceldir.
Ölen tüm hastalarımız yaşlı kesimdendir. Fakat, bu gençlerin ölmeyeceği veya hastalanmayacağı anlamına gelmiyor. Genç bireyler taşıyıcı görevi görüyor ve evindeki etrafındaki yaşlıların hayatlarını riske atmış oluyor.  Tablo şeklinde bırakıyorum aşağıya  durumun ciddiyetini anlayacaksınız.







Belirtilerinden bahsedelim biraz;
Ateş
Öksürük
Nefes darlığı
İshal(Daha az)
Bulantı ve kusmadır
  Peki bizler ne yapmalıyız ?
Bol su ve sabun hayatımızı sevdiklerimizi korumamız için iyi bir silah. Tabi biz Türk'ler olarak su ve sabun beraberinde ülkedeki tüm kolonya stoklarını zorladık. Su ve sabunun olmadığı anlarda kolonya veya antibakteriyel jeller, ıslak mendiller gibi yardımcı silahlara ihtiyaç duyuyoruz mecburen. Ülkede sokağa çıkma yasağı yazılı olarak yok ama evde kalıp kendimizi ve sevdiklerimizi korumamız gerekiyor. Eğer karantina moduna devam etmezsek sevdiklerimizi bir daha göremeyeceğiz. İleriye dönük hayallerimizi planlarımızı yaşayamayacağız, yaşatamayacağız...
Ellerimzi sık sık,en az 30 sn süreyle su ve sabunla yıkamalıyız.Küçük çocukların da aynı şekilde ellerini yıkamasını sağlayalım
Su ve sabun yoksa kolonya var :)
Öksürürken veya hapşırırken ağzınızı ve burnunuzu kağıt mendille kapatın, ardından mendili mutlaka çöpe atın. Yoksa dirseğinizin iç kısmını kullanalım.
Kirli ellerle ağzınıza, burnunuza ve gözlerinize dokunmayın.Hatta hiç dokunmayın.
Corona Virüs belirtileri olan yada teşhisi konmuş hastalarla aynı kaptan yemek yemek, aynı bardağı paylaşmak veya öpüşmek gibi kişisel temastan kaçının.
Kapı kolları ve oyuncak gibi sık dokunulan yüzeyleri temizleyin ve bunları dezenfekte edin.

Enfeksiyonun yayılmasını önlemek için standart öneriler arasında düzenli el yıkama, öksürme ve hapşırma sırasında ağız ve burnun kapatılması, et ve yumurtaların iyice pişirilmesi yer alır. Öksürme ve hapşırma gibi solunum yolu rahatsızlığı belirtileri gösteren kişilerle yakın temastan kaçınmalıyız. 
Malesef ki şuan COVID-19 enfeksiyonuna karşı geliştirilmiş bir aşı henüz yoktur. Kendinizi korumak demek sevdiklerini korumak demektir. Hepimiz birimiz,birimiz hepimiz için...

Bu süreç geçene kadar evlerimizde dinlenip kitaplar okuyalım.Sevdiklerimizle zaman geçirelim. Ders çalışalım, yemek yiyelim,bol bol uyuyup dinlenelim. Zaten hepimizin dinlenmeye ihtiyacı vardı ve bir fırsat gibi düşünün moral bozmadan üzülüp sıkılmadan bu süreci atlatmaya çalışalım lütfen.
#Evindekaltürkiye









 Ellerini yıka









Temastan kaçın










Maske kullan













Kalabalık ortamlara yaklaşma














Devamını Oku »
Bu yazıyı paylaşabilirsiniz:

Siyah noktalara son/ PROCSİN BLACK MASK

         Herkese selam. Ben geldim girişi yapmak pek bir klişe. Ama ne yapalım böyle oluyor her defasında. 
Neyse nasılsınız canlarım umarım iyisinizdir. Uzun zaman sayfama erişemedim ama bozuntuya vermeden hemen gelişi güzel devam etmek istedim. 
    Konumuz siyah noktalarla savaşmaca :) Sürekli farklı markaların siyah maskelerini deniyorum. Ama sanki bu maske bir tık daha güzel göründü gözüme. 
 5 haftada gayet iyi sonuçlar aldım ben. ilk 3 hafta 2'şer gün ara ile kullanmaya başladım daha sonra ise haftada 1 kullanımla devam ettim. 
     Kesinlikle denemenizi tavsiye ediyorum.Şuan Gratis'lerde 8 mart indirimi mevcut. Ben stok yapacağım sizde kaçırmayın derim.

Bu arada Kadınlar günümüz kutlu olsun çiçekler  💓
 Kendinize Cici bakın Şen kalın :)

İnstagramda buluşabiliriz https://www.instagram.com/sevgidoji/?hl=tr bekliyoruuummmm :)






Devamını Oku »
Bu yazıyı paylaşabilirsiniz:

Burun ameliyatı sürecim

Merhabalar ben geldim :)
  Beklenen yazı sizlerle. Bütün yazılarımı okuyanlar bilir burun estetiği sürecimi paylaşacağımı.
Çoğumuzun takıntısı mı desem problemi mi bilemedim.Ama burnunu beğenmeyen estetik ameliyat geçirmek isteyen büyük bir kitle var. Ve bende o kitlenin bir bireyiydim. Sürekli burnum şöyle olsaydı böyle olsaydı der dururdum.Fakat ailem ve erkek arkadaşım bir türlü bu düşünceme onay vermezdi. Tabi ben de sürekli şansımı denerdim.Ve sonunda gereken onayları almıştım bile.
Geçen ilkbahar da hastaneye gidip şikayetimi doktorumla paylaştım. Fakat iki hafta içerisinde hastanenin yeni yapılan binaya taşınacağını ve randevu veremeyeceğini sonbaharda gidersem bana yardımcı olabileceğini belirtti.Bir süre daha bekleyecek olmam beni üzdü ama doktorumun iyi yaklaşımı ilgi göstermesi beni pozitif olarak etkiledi.Hep derler ya doktor seçimi önemli diye gerçekten bu böyle.
Vazgeçmemiştim...
Ekim ayında hastaneye gittim tekrardan ve bir ay sonraya yani 2 Kasım'a randevumu oluşturmuştu.Sabırsızlıkla ve heyecanla bir ayın geçmesini bekledim.Sonunda 2 Kasım gelmişti ve ben hastaneye gidip anestezi doktorumla görüştüm. Ameliyat olacağımı sanıyordum aslında.Fakat gereken testleri yapıp(kan alımı,EKG,akciğer grafiği)doktorun onayından sonra yatış işlemlerimi yaptım. Hemşireler biz sizi bir gün önceden arayıp haber vereceğiz dediler. Bu bekleyiş beni üzmüştü açıkcası.Çünkü çalıştığım yerde ki izinlerimi bile 5 Kasım Pazartesi başlatmıştım ama henüz ameliyat yoktu ortada.Geç olsun güzel olsun dedim. Sonuçta yoğunluk hastalar vs derken bence onların işi sandığınız kadar kolay değil. Ama buna rağmen özverili ve güler yüzlü yaklaşımlar beni rahatlatıyordu. Çarşamba günü arayıp yarın saat 10 da ameliyatınız var gece 12.00'dan sonra su ve sigara dahil hiçbir şey yiyip içmeyin dediler.(Sigara kullanmıyorum kullananlar arkadaşlar için belirtmek istedim.)Zaten ameliyat öncesi için hastanın yapmaması gerekenler diye küçük bir kağıt veriyorlar.Fotoğrafını ekleyeceğim yazının sonunda. Neyse akşam 10 gibi son kez bir şeyler atıştırıp uyudum.O kadar heyecanlı olunuyor ki. Yani benim ki belki de son anda biraz korkmaya başlamış olmamdandı. Ama bir ay boyunca o kadar olumsuz yorum aldım ki yine de kararımı vermiştim. Son anda gelen bu korku da neydi. Tabi ki rahatlatan güzel cümleleri okuduktan sonra hissettim ve uyudum. *Sevdiğiniz adamın sizi her konu da desteklemesi çok güzel.*

'5309 no'lu oda sizin Sevgi Hanım, ameliyatınız öğle arasına ertelendi' Neyse ben odama yerleştim ve bekliyorum. Uyuyayım desem olmuyor.TV izleyeyim dedim.Nihayet birileri odamın kapısını çaldı tansiyonumu ölçüp gittiler...Sonra neşeli bir şekilde beni ameliyata götürmek için geldiler. Pembiş önlüğüm beni biraz ferahlatmıştı.Sedyeye yattım ve ameliyathaneye gidiyorduk.
İlk defa ameliyat oluyordum. ameliyathane tv de gördüklerim gibi ürkütücü ve soğuk değildi. Hemşireler beni konuştururken damar yolu açma çabasındaydı ki doktorum geldi.Son kez söylemek istediğin bir şey var mı vs dedi. Bu anı bekliyordum diyebilirim.Burnumun çok kalkık olmamasını estetik gibi durmamasını söyledim. 'Sen uyu ben yemek yiyip geliyorum dedi'Sonrasını hatırlamıyorum.Kendime geldiğimde duyduğum iki ses olmuştu biri "burada hamburger var mı biri de 1-2-3 şimdi" Çok uykum var gibi hissediyordum ağrım sızım yoktu. Kendime geldiğimde birileri Sevgi Sevgii diye beni uyandırmaya çalışıyordu. Doktorum olduğunu hatırlar gibiyim. Ameliyat iyi geçti 2 saat sonra sıvı şeylerle başlayın dedi. Ben çok acıkmıştım saatlerdir su bile içmemiştim. 12 de gidip 2 de çıkmıştım ameliyattan.

Sonunda bir şeyler yiyeceğim saat gelmişti ya da ben öyle umuyordum. O da nesi bir damla suyu pipetle içmeye çalıştım mide bulantısıyla yataktan fırladım.Kan kustuğumu görünce ödüm koptu aynı zamanda burnumda da kanlar akıyordu.Çok fazla kan gördüm gücüm kalmamıştı. Tekrar yatağa yatırıldım.Zorla da olsa çok az çorba içtim bir kaç kaşık ama pipetle tabi.Ağzımı açamıyordum bile.Tekrar mide bulantısı ve burun kanaması oldu. ilaçları yutamayacığımı söyledim yemek de yiyememiştim zaten. Önce bulantımı engelleyecek bir serum takıldı daha sonra da ağrı kesici serumlar gelip gitti. Şöyle bir şey var benden 4 saat önce ameliyat olan kız yan odadan beni ziyarete gelmişti ben ise yataktan kalkamıyordum. Doktorum zayıf olduğum için biraz zorlandığımı söyledi. Normalde 2 saat sonra yemek yedikten sonra yürütülmeniz gerekiyor.Ben aşırı kanama ve bulantım olduğundan ancak 2. gün yürütülebildim. Her 1 saatte 15 dk buz uygulaması yapmamızı söylediler. Tüm gece neredeyse oturur vaziyette uyumaya çalıştım. Ağızdan nefes almak çok zorluydu.
Sık sık su içmem gerekse de içemiyordum. Agrı hissetmiyorsunuz hiçbir şekilde ama boğaz agrısı var yalnız.Ben ilk gün puding muz biraz da mercimek çorbası içebildim. Hiç tamamen uykuya dalamadım çünkü su içemezsem nefes alamıyordum hemen bogazım ve agzımın içi kuruyordu. Saat başı buz uygulaması beni çok rahatlatıyordu.
2.gün. Evet sonunda sabah olmuştu. Çok zorlu bir geceyi atlatmıştım. Öğle olmuştu neredeyse doktorum geldi bugün de kalabileceğimi söyledi tabi istersem eve de gidebilirdim. Cuma olduğu için hafta sonu doktor olmuyordu ben de boşuna burada kalmayayım eve gitmek istediğimi söyledim.Çünkü insanın evi gibisi yok.Üç yastık da ve dik uyumam gerektiğini söyledi ilaçlarımın arasında krem vardı onu salı günü kullanmaya başla dikişlerin yumuşaması için dedi.herhangi bir sorun veya sormak istediğin bir şey olursa bana haber ver mutlaka dedi. Ve eve gidiyorduk. Tamponlarım ve dikişlerim 1 hafta sonra çıkacaktı.

Canım yatağım... Biraz uyuyabilmiştim neyse ki. Tabi nefessiz kalıp uyanmaları saymasak. Su içmesem hemen boğazım kuruyordu. Buz uygulamaya devam ediyorduk. Çok zorlanıyordum. Özellikle karnımı doyurma konusunda. Konuşamıyordum gülemiyordum 1 hafta boyunca.Pipet ile karnımı doyuruyordum.Deliksiz uyumayı özlemiştim artık.
Beklenen gün Tamponlarım alınacaktı.Tamponları alma konusunda o kadar çok araştırma yaptım ki korkarak gitmiştim hastaneye. Tabi koltuğa oturunca daha doktorum elini sürmeden titremeye başladım.Aslında sorun benim biraz korkak olmamdı bence.Ama gereken cesareti Orkun Bey sağladı ve hazır hissediyordum.Bak neşter var elimde lütfen sakin davran dedi. ve ben dayımın elini sımsıkı tuttum yoksa kaçacak gibiydi bedenim. Önce ön kısımlarında ki kanları temizledi acımıyordu fakat korkuyordum. Cımbıza benzer bir aletle önce üste doğru bastırıp sonra çekti Allah'ım anlık bir acıydı ama çok acımıştı. Böyle sanki kocaman bir damarı çekip almış gibiydi.Dikişleri alırken acıyor hatta koptuğunu hissediyorsunuz.Ama ben kremi yeteri kadar uygulayamamışım siz daha özenle uygularsanız daha güzel yumuşar ve fazla bir acı duymazsınız sanırım. Nefes almak mükemmel...*OH MİİSSS*


1 hafta sonra sargılarda çıkınca ben özgür hissediyordum artık. Sargıları çıkarırken bir acı hissetmiyorsunuz ama masaj var iki türlü onlar biraz agrı yapıyor. Doktorum iki çeşit masajı bana günde 10-15 defa 1,2 dk sürecek şekilde iki hafta boyunca tekrarlamamı söyledi.Ve nasıl olacağını defalarca gösterdi. 10 kg a yakın agırlık kaldırmamam gerektiğini, ASLA darbe almamam gerektiğini söyledi.Ve de güneşe çok maruz kalmamalıyım. Neyse mevsim kış olunca güneşten yana şanslıyım. Sargılarımın altında ki burnum siyah nokta ve akne ile dolmuştu.Şuan onların iyileşmesini bekliyorum. 2 hafta sonra ki kontrolde maske uygulabilir miyim diye sorup öyle başlarım artık bakımlara.

Eğer gerçekten istiyorsanız asla ertelemeyin derim. Ayrıca ben 20 yaşındayım dm den soranlar olmuştu.Elazığ şehir hastanesinde KBB servisinde ameliyat oldum.Doktor seçimi sizin için her açıdan çok önemli diyebilirim.Çünkü ameliyat oldun bitti gitti durumu söz konusu değil.Sürekli irtibat halinde olunuyor ve bence bu da doktordan geçiyor.İletişimi koparmayıp kontrollerim harici ara ara durumumu sorup kontrol eder benim doktorum.Yani bir sorun olunca çekinmeden kendisine sorabilirim bu gayet iyi bir şey. Doktor hasta ilişkisi her hastayı psikolojikmen rahatlatır diye düşünüyorum.Öneri konusuna gelince ben çevremdeki herkese şimdiden gerekeni söyledim.Doktoruma ulaşabileceğiniz bilgi notu bırakacağım.Bir doktora güvenmeden asla ameliyata karar vermeyin derim.Ben çok araştırdım Orkun Bey'in hastalarıyla da  görüştüm ve onu seçtim. Sonuçta  yüzünüzde bir organın değişikliği söz konusu ve bu ciddi bir operasyon güvenmeden asla. Doktorum **ORKUN EROĞLU** Çok sorulmuştu rahat iletişime geçmeniz açısından buraya instagram profilini bırakacağım.-- https://www.instagram.com/opr.dr.orkuneroglu/ --Herhangi bir ücret ödemedim. Yalnızca metal sargı için 50 tl ilaçlarım da 25 tl civarıydı. Hem kemik alındı burnumdan hem de estetik. Morluklarım ikinci günden sonra arttı ve bir hafta sonrasına gözlerimin ve yüzümün şişliği inmişti. Morluklarım henüz beni bırakmadılar ama kısa bir süre sonra tamamen yok olacağına inanıyorum.Aynı gün ameliyat olduğumuz kızın morlukları ameliyattan çıkar çıkmaz oluşmuştu. Ama sargıları çıkarmaya gittiğimiz gün gördüğümde yüzünde hiçbir morluk göremedim. Bir göz merhemi kullanmış sizde kullanın derim yoksa benim gibi morluklarınız geçmeyebilir.Merhemin ismi "TERRAMYCİN". Ayrıca unutmayın ki bu süreçte çok iyi bir bakıma ihtiyacınız olacak iyi ki annem var diyorum.

Son derece yoruldum. Sizleri çok seviyorum. Sorularınızı yorum veya instagram (https://www.instagram.com/sevgidoji/)dm yoluyla bana iletebilirsiniz. Burun şeklinin oturması 6 ay ve 1 yıl arası değişiyor. Ben burnumu 16.gününde bile çok beğendim çok şükür diyorum ve iyi akşamlar diliyorum sizlere. SEVGİDOJİYLE kalın :)


Yazımın linkini arkadaşlarınızla paylaşırsanız beni çok mutlu edersiniz...

Devamını Oku »
Bu yazıyı paylaşabilirsiniz:

İnternet alışverişleri hakkında

merhaba arkadaslar sizlerden uzak kalmayı istemesemde egitimler işler sınavlar derken bayagı uzak kaldık. Şimdi ise burun ameliyatı sürecim basladı 8 kasım persembe günü burun estetiği ameliyatı oldum. Bütün detaylar biraz daha iyi hissettikten sonra gelecektir. Tabi ne kadar çok yorum ve istek olursa :)

Neyse bu yazımda sizlere internet alışverişlerimden bazı sitelerden bahsedeyim. Açıkçası ilk başlarda pek sıcak bakamadım çünkü bazı aldanmalar yaşadım ve kıyafet alma konusunda bir adım geri de duruyorum.
En yakın arkadaşımla birlikte parça parça begendikçe internetten çeyizlik eşyalar almaya başladık öyle güzel indirimli ürünler bulup istetiyoruz ki. Özellikle internet alışverişine ön yargısı olanlar için mutlaka yazılarımı takip etmelerini öneriyorum sizler de faydalandığım indirimlerden faydalanın istiyorum :) fotograflar gelecektiir :))

Sağlıcakla
Devamını Oku »
Bu yazıyı paylaşabilirsiniz:

İnstagrama adım atalım öyleyse

https://www.instagram.com/sevgidoji/



İyi akşamlar arkadaşlar :) instagramda daha aktif paylaşımlar yapmayı planlıyorum. Gelmek isterseniz buyrun gelin :)
Hep birlikte her şeyin en iyisini en ucuzunu gördükçe aldıkça paylaşıp birbirimizi haberdar edelim istiyorum :)
Bekliyoruuummm :**
Devamını Oku »
Bu yazıyı paylaşabilirsiniz: